Sunday, February 12, 2012

haip.!

Dengan lafaz yang mulia..

بسم الله الرحمن الرحيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

hye wahai diari terchenta :) sudah lame kan aku dok diam tak hupdate entry baru kan. sungguh lame dan memang lame. mendiam seribu bahasa. dan sepanjang itu jugak lah banyak mende yang aku belajar dalam hidup ini. kejap jatuh kejap naik. that's called life. sebagai manusia kita kena terimanya dengan hati yang terbuka. yakin bahawa semua ini ada hikmahnya ;)

Alhamdulillah, pejam celik pejam celik sudah 4 bulan dah aku berada di alam pekerjaan. wahh.! sungguh tak sangka. bekerja pada usia 21 tahun sedangkan ramai kenalan yang laen masih bertukus-lumus membanting tulang dan bersengkang mata untuk belajar. Syukran Ya Rabb di atas segala rezeki yang telah Engkau aturkan untuk diri ini. memang di luar kotak fikiran diri ini. " tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu kan". yea.! sekarang aku setuju dengan statement ini. Alhamdulillah V(^__^)V

Walaupun dahulunya pelbagai dugaan yang aku harus tempohi, aku tetap kena kuatkan jugak. Aku yakin Ya Rabb semua inie telah di aturkan sebaik mungkin oleh Engkau untuk diri ini. Syukran sekali lagi Ya Rabb Ya Izzati ;) Alhamdullah, aku dapat team sekerja yang memang sporting, suka tolong junior, akan sentiasa menegur if aku ade buat silap. Ketua yang amat-amat memahami keadaan pekerjanya dan sangat bertimbang rasa. Ya Rabb, hikmah apekah yang berikan pada aku inie. Jauh dalam sudut hati ini memang tidak pernah putus mengucapkan " Alhamdulillah" padaMu Ya Rabb. aku amat-amat bersyukur Ya Rabb. Walaupun pada awalnya aku amat lemah untuk menempuh semua ini. aku yakin bahawa Engkau sentiasa dengan aku. tak pernah berjauhan dengan aku. Syukran Jazilan Ya RAbb :)

Sekarang aktiviti aku tidak padat sangat kalau nak compare mase aku student dulo-dulo. tido, siap-siap g kerja,kerja, balik, masak, lepak ngam housemate tak pon aku online. nie jealah aktiviti aku so far. kadang-kadang ade jugak member ajak kuar. tapi aku lebey suka duk kat umah. rase lebih selamat dan tenang :) kalau kadang-kadang kuar tue boleh lah but bukan selalu lah. now, aku da macam addicted nak baking some cake, try new resepi, and selalu gak la aku duk search something yang leyh try kan. tapi,nak baking pom kena ade oven. so, aku try cari initiatif laen. Maksudnya, masak atau buat kek yang tidak guna oven. ade jea kek yang tak gune oven. tak semua kek guna oven yeaa :) InsyaAllah, next month nak cari oven baru ^__^



* my hero (^__^) *


heee :) ensem tak hero aku sorang nie. ensem kan. uiks.! nie adik laki aku lah. hero laen so far tarak lagi. slowly tengah skodeng gak nie. aku nak yang halal no haram. pengalaman mengajar kita makin dewasa. learn from mistake. InsyaAllah, hanya usaha dan keep on berdoa jea yang mampu aku buat. nak sesuatu bukan boleh datang bergolek cam tue jea. usaha kena ada. yang tak nak, tak pe. jangan dipaksa. keep on berusaha. tak salah kan. sebab kita selalunya akan berjumpa dengan yang salah dahulu before jumpa dengan the right one. so, be patient. serahkan semua urusan kita kepada Allah swt. Yakin bahawa segala yang ditentukan oleh-Nya adalah yang terbaik buat kita. be positive to Allah swt :)

p.s | dengan restu Allah, ku ingin miliki dirimu ;)

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: