Thursday, May 5, 2011

tulang belakang aku.

salam rindu kepada diary tersayang.

mungkin perkara ini aku tak pernah cerita kepada sesiapa pom. hanya isi hati aku saja yang merasa. tahu. apa itu keinginan yang mendalam. doa aku tak pernah putus-putus. hanya untuk umi dan bak terchenta saja. ini saja harta yang aku ada buat masa sekarang. dan mereka sendiri tidak tahu wujudnya diary nie. di sini lah tempat aku meluahkan segala isi hati kecil aku. buat ummi dan bak, ape yang kakcik postkan nie adalah ape yang hadir dari lubuk hati kakcik yang kecil ini. rindu ummi. rindu bak sangat-sangat :(


untuk ummi tersayang :

maafkan kakcik sebab kakcik selalu jea wat umi terasa hati. kakcik degil ummi. tapi, umi sabar jea kan ngam perangai kakcik sebab terlalu sayangkan kakcik. walaupun umi sibuk dengan kerja, kami adik-beradik umi sempat layan. kadang-kala umi sampai tertidur kat kerusi kat ruang keluarga kan. kakcik sedey tengok umi letey jea. tue sebab kakcik selalu urut kaki umi sebab kakcik taw umi letey mase keje. dan sebab kakcik selalu urut kaki umi, badan umi, umi susah nak bagi adik beradik laen urut umi.umi akan tunngu kakcik balik gak kan. walaupun pon kakcik balik kejap je, umi tetap nak kakcik urut. bagi kakcik tue something special yang kakcik ade tapi adik beradik yang lain tak de. pernah gak kakcik menanges sambil urut kaki umi. mase tue banyak mende kakcik fikir. dari kakcik dalam perot umi hingga lah sekarang. mase tue selama 9 bulan 10 hari umi dok bawak kakcik ke hulu ke hilir kan. tak pernah pom umi mengeloh bile bawak kakcik dalam perot. doa umi tak pernah putus-putus tuk kakcik supaya nanti kakcik besar kakcik jadik orang berguna.


umi sayang ,

InsyaAllah umi. InsyaAllah bak. nanti abes jea 7 tahun contract keje kakcik nak dok dekat ngam umi dan bak. kakcik nak jaga bak dan umi sebaek mungkin. nak jaga sama ngam ummi ngam bak jage kakcik mase kecik. nyamok pom tak bagi gigit kan. nak jage umi dan bak mase sakit. nak mandikan umi dan bak. nak suapkan nasi kat umi dan bak. nak basuh berak umi dan bak. nak jage sume sal bak n umi nanti. InsyaAllah. kakcik pom tak putus-putus doa.nie lah sebab utama nape kakcik pilih nursing sebagai kerjaya hidup kakcik. kakcik nak balas jasa ummi dan bak meskipun kakcik taw yang kakcik takkan termampu jasa bak dan ummi kat kakcik.

" Ya Allah , izinkanlah aku walaupun sekejap saja kesempatan aku untuk berbakti kepada ummi dan bak aku.permudahkan lah segala urusan aku , Ya Allah."

p.s | *homesick*

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: