Wednesday, October 19, 2011

senyumlah kerana ia bermakna =)

Dengan lafaz yang mulia..

بسم الله الرحمن الرحيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hye you olls.! Hai sane. Hai sinie. owh yeahh.! Matahari da menyinari kehidupan ini kembali. Terasa kehidupan kembali ceria dah. Tak mau da hidup dalam kegelapan. Syukran Ya Rabb untuk segala cubaan dan dugaan hidup yang telah Engkau berikan pada diri ini sebab ia suda membuat diri ini makin kuat dari segi mental dan fizikal. Apa saja yang terjadi pasti ada hikmahNya. Dan aku amat-amat yakin dengan janji-Mu wahai penciptaku :)


" Allah swt tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
(Al-Baqarah :286) "


" Ya Allah sesungguhnya diri ini amat-amat yakin bahawa Engkau tidak pernah berjauhan , sentiasa dekat dan tak pernah meninggalkan diri ini keseorangan. Ya Allah, jika dia adalah jawapan untuk istiqarahku, dekatkanlah kami berdua dengan cara yang betul. Cara yang di redhai-Mu wahai Ya Rabb. Satukanlah kami dengan ikatan yang halal Ya Rabb. Permudahkanlah segala urusan kami. Sesungguhnya Wahai Penciptaku, inilah pelangi yang teramat-amat chantek yang telah Engkau berikan pada ku. Ameen. "

Benar, melepaskan sesuatu yang amat-amat kita sayangi rasa sangat-sangat pedih dan menyakitkan. Namun, sebagai manusia yang telah diberikan akal fikiran gunakanlah ia sebaik mungkin. Tanam dalam diri dan yakinlah dengan aturan jalan cerita kita ini telah di aturkan oleh Allah Maha Besar. Aturan-Nya tidak pernah silap. Serahkan segala urusan kerana Dialah yang terbaik dalam menguruskan urusan kita. Yakinlah janjiNya tidak pernah salah meskipun ia pahit untuk ditelan.

" Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui. (Al-Baqarah: 216) "



Apa yang penting dalam melakukan sesuatu, niat harus betul. Dan aku telah pilih jalan ini untuk aku tempuhi walaupun pada awalnya amat-amat sakit untuk aku terimanya. Demi ummi dan ayahanda tersayang aku lepaskan apa yang aku kasihi selama ini. Aku redha dan aku pasrah. Aku tidak mahu aku akan menyesal di kemudian hari. Aku tidak mahu membuat satu kesilapan untuk kisah hidupku. Kalau nak hidup dalam diberkati, restu ibubapa amat-amat penting. Demi itu, pahit macam mane pom aku sanggup telan sebab aku yakin di hujungnya pasti ada manisnya =)

" Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darejatnya, jika kamu orang-orang beriman.
( Al-Imran : 139 ) "

" Every story has an end but in life every end is just a new beginning "

p.s | Yesterday is history. Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That's what we call it the present.

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: