Friday, April 13, 2012

hargai aku

Dengan lafaz yang mulia..


بسم الله الرحمن الرحيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


elo eloo ellooo. oolaa wahai diari tersayang :) mungkin selepas ini aku akan lebih kerap hupdate entry memandangkan hati ini lebih selesa untuk berbicara dengan mu wahai diari berbanding yang lain.mungkin rasa lebih selesa :) kalo dulu kala aku asyik sibuk berpesbuk jea bertweeter jea sekarang let me spent mase sedikit-sedikit untuk mu yea wahai diari. ireallymissyoubadlyactually wahai diary ;(


Alhamdulillah. kehidupan makin teratur dari setiap detik. sedikit demi sedikit diri sudah makin selesa dengan pekerjaan hakiki :) walau banyak dugaan yang aku harus face mase tengah kerja tue buts it's okay. senior-senior a.k.a taiko sedia ada untuk membantu aku. even kadang-kadang soalan yang aku tanya tuelah jawapan dea. hahaha. Syukur yang teramat, senior aku semuanya baek-baek. tak pernah kedekut ilmu bile bertanya. itew sukeee ^.^  kerja pom tak tensyen kan :) sekarang aku bekerja kat ward spinal di PPUKM ( pusat perubatan UKM,Cheras ). ward spinal nie yang berkaitan dengan tulang belakang. mostly patient aku kebanyakkannya bed ridden. so, period untuk sembuh tue lame  jugak lah but depends kepada penyakit yang dihidapi. macam-macam kerenah patient ade. tapi sabar kena ada. *walaupun kadang-kadang teruji* tapi kita kena senyum :) 


Dalam hidup kita kena yakin pasti ada jatuh bangkit semula. sebelum jumpa yang "the right" kita selalunya akan berjumpa dengan yang salah. Jadi, dari yang salah itulah kita harus belajar daripada kesilapan. Manusia tidak pernah lari daripada kesilapan. Maafkan yang lepas dan buka buku baru. Bila hidup selalu maafkan orang lain, hati akan tenang. be positive. Yakinlah, Allah swt telah menyediakan skrip kehidupan yang indah buat setiap hambaNya. berdoa yea :) Ini perinsip dalam kehidupan aku. " kalau orang taknak kat kita, jangan paksa. Biarkan dia pergi. Yakin dalam hati InsyaAllah Allah swt akan ketemukan yang lebih sesuai dengan kita." Kalau ikutkan hati memang sedih tapi sampai bila nak sedeyh kan. Masa tetap berlalu. Masa itu emas. Rugi kalau kita bazir macam tue jea. Manfaatkan kepada sesiapa yang menghargai diri kita seadanya ^.^

p.s | Dengan sederhana cinta menjadi sangat indah :)

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: