Tuesday, July 12, 2011

sabar itu indah.

Assalamualaikum wbt...

dalam menjalani kehidupan seharian, kita diberikan pelbagai nikmat yang tak terhitung oleh-Nya sejak dari saat kita mula-mula bernafas lagi. kadang-kala kite selalu merungut atas segala musibah yang datang menimpa walhal kite tidak terfikir pom bahawasanya ada lagi teruk musibah yang menimpa yang lain. kadang-kadang musihabah yang menimpa kita tue tidak lah seteruk mana kan. tapi kita masih tidak sedarkan diri oleh dek sifat putus asa. tapi, dengan izinNya, petang tadi aku pergi melawat sahabat kenalan aku mase kecik-kecik dulu. kami satu sekolah rendah.bile da besar da mula ikut haluan masing-masing. bile da abes study kat skolah menengah barulah kami semua sempat bertemu dengan izinNya.

jauh dari sudut hati ini, tak sanggup melihat keadaanmu wahai sahabat ku.amat terseksa sekali aku melihat keadaan mu tadi. terlantang di atas katil separuh sedar. banyak jugak aku nampak perubahan yang terjadi pada dirimu wahai sahabatku. mukamu sudah makin tembam. kulit mu makin pucat. jauh bezanya keadaanmu ketika kita bertemu secara beramai. tangan kaki diikat. makan pun melalui tube (ryle's tube).



Muhd Faisal Azizi.

itulah name yang diberi oleh orang tuanya. sangat bererti nama ini. katenya tentang perkembangan kesihatan beliau, terjadinya semua nie di sebabkan oleh jangkitan kuman pada bahagian otak. keadaan terjadi apabila sahabatku ini mulai pengsan dan terkeluar buih-buih putih dari mulutnya. Ya Allah Ya Rabb.. sedeynya. pilunya tak terkata. beliau penah mengadu sakit kepala 2-3 hati nie. tapi, baginya ia mungkin hanya sakit kepala.blood test dan bone marrow test sudah dibuat tapi tiada satu pun petanda yang menunjukkan masalah.

La Tahzan wahai sahabatku.


mase nie sek-sek kito pakai baje samo kaler blako :P

kadang-kadang yang TERINDAH bukanlah yang terbaik, yang SEMPURNA tidak selalu menjanjikan KEBAHAGIAAN. namun jika kita dapat menerima KEKURANGAN menjadi KELEBIHAN. ITULAH KESEMPURNAAN.tiada manusia hidup BERBAHAGIA sepanjang masa.tetapi ianya bukan alasan untuk hidup SENSARA. - pesha afafiha-

kepada sahabatku,

pesa.. aku rhendu ko mu wahai saem aku yak kecik ag. walaupun mu senyap jah, tapi mu tetap saem aku dunia akhirat sa. kuat deh semangat mu. nielah ujian dariNya kepada setiap hambaNya. walaupun perit macam mana sekali pon,hadapi dengan tabah. ingat taw, ada hikmah di sebaliknya. ALlah SWT akan uji seseorang hambaNya untuk menaikkan lagi martabatmu disisiNya. aku rhendu nok dengar mu ngila saem. mu senyum saem. get well soon.aku doakan yang terbaik buatmu sa. walau apapun,aku redha sa. sakit lonie xsemestinya sakit plok nanti. yakin lah sa, Allah SWT amat-amat saye ko mu. mu budak baek sa. mu memey baik. ya Allah....sembuhkan lah saem aku sore nie..

p.s | doakan yang terbaek buat temanku nie.

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: