Friday, September 3, 2010

ohh rayaa :)


kepuk kepak kepuk kepak.!
yeahhh.!

SELAMAT HARI RAYA

biskut raya da siap.hehehe.. walaupun biskut raya nie korang nampak punya lah simple.tapi kalu tak dak skill susah jugak nak buat taw.hohoho. mula-mula nak buat biskut nie a.k.a biskut consflake madu memang lah susah. entah lah.aku pernah buat dulu tapi da bape tahun tak buat memang xde skill lah. free2 ja kne membebel kat umi mase call.hehe. maaf eh lupa ja.bukan tak reti :)

memandangkan da nak raya tue nak buat biskut nie kena ade feel. pasang lagu raya kuat-kuat.hahaha. biaq hingaq kejap keadaan. okey.! ( gaya angkat kening cm ziana zain neh.ngee~ ) mase tuk buat biskut nie tak perlu lama. kejap ja. 10 minit da siap.ala, goreng atas dapur jea pon. tak perlukan oven. hoho. tue pasal member aku cakap tak melekat. okay kawan, kt umh saya skrg bekalan oven tak dak ag. tunggu saya keje dlu ea. nnt macam-macam biskut saya akan buat kat kamu. nak ape almond london.? tart nenas.? marmar carry.? butter crunchies.? biskut arab.? biskut sarang semut.?biskut ice-cream.? haa cakap ja. nanti saya buat okay.? ( cecey, belagak cm chef jap ehh)

okay.! nie resepi tuk biskut consflakes madu nie ea. memang teramat simple :)

  1. consflakes
  2. madu
  3. gula
  4. mentega
Cara-caranya ialah :
  1. mula-mula panaskan kuali dan masukkan mentega. bila dah tengok mentega da mula cair masukkan pula gula.
  2. kacau hingga berbuih sedikit.
  3. then, masukkan madu.
  4. kacau hingga agak-agak sebati kemudian masukkan consflakes.
  5. matikan api.
  6. kacau sehingga sebati.
  7. masukkan kedalam paper cup.
  8. sedia tuk dihidang :)
*jika hendak makin rangup, panaskan ke dalam ketuhar slama 3-5 minit saja.
*kalau nak nampak menarik letaklah colour rice sikit. ;)

SELAMAT MENCUBA KALIAN

http://www.emocutez.com

p.s | *homesick* ):


No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: