Tuesday, December 14, 2010

Alhamdulillah :)

Assalamualaikum kepada muslimin dan mustlimat.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi. Umi aku selamat menjalani operation surgery kt HUSM nie. syukur sangat-sangat. sayu jea bile tengok keadaan umi aku selepas operate. layu dan kusam jea. mane tak nye, umi aku operate fully sedative a.k.a General anesthasia ataupun kalu bahasa mudah bius seluruh badan. before masuk bilik bedah tue, aku memang tak bape nak yakin.bukannya hape, tekanan darah umi aku memang low giler. takut jugak kalu-kalu ade ape-ape effect kat umi aku nie. al-maklum lah, seorang nie jea ibu yang aku ada. yang sudah berjaya mengandungkan aku dan melahirkan aku. fuh..! panjangkan keterangan aku nie. :)

Dulu, aku ade jugak mengeluh bila amik kos nursing nie. memang agak memberontak lah. yeala, mase tue aku tak bape nak sure kos ape yang sesuai ngam aku. ape yang aku lebih minat. kire cam tak de sanagt guide line nak move forward. but lame-lame minat tue datang. Ada jugak aku terfikir, tak de ruginya kalu aku amik nursing nie. nanti senang lah kalu nak berjasa kan :) memandangkan aku anak perempuan yang sulung sudah jadi tanggung jawab aku nak jage ibu bapa sendiri. tugas sebagai anak kena lah jalankan. but, make sure bia lah ikhlas. daripada jurusan ini lah aku belajar one by one. sebelom nie ade jugak lah pihak tak bape nak suke kalu amik kos nie. kan kena buat ape saja prosedure yang kadang-kadang sesetengah orang muda tak bape minat nak buat.


hati dah rasa lega. Umi pon dah boleyh pulih sedikit demi sedikit. deeply, aku pernah berdoa kepada Ilahi bialah antara ramai-ramai adik-beradik, aku lah yang dapat menjaga ibu bapa aku hingga akhir nafas. sedaya boleyh nak jage baik-baik. bia lah seterok mana pom sesuatu keadaan tue. aku akan cuba sebaik mungkin. bagi aku, jasa ibu bapa memang besar nak balas memang tak mampu kan. tapi, cuba sebaik mungkin.

p.s | hargailah mereka sementara masih ada :)

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: