Friday, December 17, 2010

al-kisahnya.

Assalamualaikum wbt.

salam sejahtera dan selamat murninggg :)

adoi.ape punye perangai lah aku nie kan. bangun pagi-pagi da ngadap desktop kat umah aku nie. ngaaa~ dah jadik tabiat mase cuti da nie. fully kat depan desktop. kate ayah aku, kalu cuti-cuti nie ngadap la lame mane pom kalu nak ngadap tapi, bila masa untuk study dah mula stop main fesbuk dan bebelog. sekali sekale tak pe lah. plus, just ade 6 bulan saja lagik.pejam celik pejam celik memang sat jea kan. :) mase dah cepat da sekarang. kadang kala kita pom tak sedar kan. siap kuar plak dialog nie " aik? dah kul 4 ptg da. tadi baru kul 9 pagi. " haa.! kan nyah da kate. hikhikhik :P


mase aku tengah dok sibOk usha-usha member aku kat pesbuk nie. sempatla aku singgah jap kat beblog dan formspring haku nie. tetiba kuar plak soklan kat formspring. haish.! once again. soklan yang bertubi-tubi sama dok tanya ngam aku sekarang. kalu korang tak nampak, sila klik kt gmbar tue. nanti dah tentu korang akan nampak jelas.

" bila nak kawen.?"
jawab aku : haa.! hntaran lah rombongan meminang. hahaha

aik? kali ini ape lah nak jawab kan. deeply, aku tak ready lagik lah. i'm 20 years old. muda lagik tue kan. banyak lagik mende aku nak buat dalam hidOp ini. semua tak terbuat lagik. but tuk masa sekarang aku just fikir nak habeskan study tuk 6 bulan jea lagik. lepas tue nak stabilkan diri sendirik dulu. nak jadik sorang anak yang berjasa tuk umi dan bak aku. slowly, aku simpan lah fulus aku tuk hari bahagia nanti. kang senang la nk wat preparation. muahahaha.

dalam hati ini masih ade rasa something yang tak lengkap lagik. aku nak cari dulu ape dia. kalu sebelom ini entry aku ada kata aku nak kawen nak kawen kan. tue bile time aku gedix.* bile fikir tanggung jawab lagik,status ekonomi semasa lagik la gerun aku teros kan. semua da mahal taw. kalu zaman tok ayah kita consider okay lah kalu gaji kite dalam rm2k kan. tapi sekarang wa cakap lue masok tandas pom dah rm1 taw. tue tak lagik masuk mende alah lagik. bila dah berkeluarga dah tentu-tentunya ahli bertambahkan dan sercara automatiknya fulusnya jugak kena bertambah. adoi.! nie ayng buat aku pening sebenarnya. gaji pom just cukup-cukup makan jea kalu duk kat key ell tue.

seyesly, target aku dalam 5 tahun lagik kot. cukup lah tuk masa aku recover balik mase tue kan. bia lah fulus mania kembali stabil di dalam ASB tue dulu. tapi , kalu sesiapa ja yang masuk meminang dan aku tengok okay jea, umi dan ayah aku on aku pom hape lagik, ON lah. :P

p.s | suatu hari nanti. InsyaAllah :)

2 comments:

  1. soon...i know that....early than me .....

    ReplyDelete
  2. waaaaaa.! tapi kalu ikutkn petandanya ko yg dulu dr aku.hahaha :D

    ReplyDelete

Luahan kalian (: