Sunday, May 30, 2010

^.^

masuk hari nie da nk 5 ari aku blik kampung.mmg rindu teramat sangatlah katekan.tapi terubat jugak.back from normal.rutin harian kembali berjalan.makan.tidur.muka buku.kemas rumah.tolong umi masak.basuh pinggang mangkuk.sume negatif dan positif aku sentap semua.normal lah tue.kalian same jugak kan bile da balik umah. ^.~

aku sampai kampung halaman aku nie ari rabu (26.6.2010).balik-balik je sampai umah,umi xde da.die ade khusus kat kulupor.ari selasa lagik die p ngam rombongan kt tmpat keje.jadi,xsempat lah nk jmpe.then si Incik bak aku nie,duk berduka cinta.yealah.mau tak nye xresah dOk sorang-sorang.si umi kan xde,jadi xde lah peneman dia di sisi.terpaksalah dOk sorang-sorang.habis kami adik-beradik kne tiupan monsun tropika drpd Incik bak.tp,hati aku kuat katekan,si Incik bak aku nie tengah rindukan si puan umi aku kt kulupor tue.hehe.adat berumah tangga kan.


bile tiba je si puan umi aku di umah sesudah saja blik dari khusus,si Incik bak aku nie boleyh plak wat-wat majok.xtego pom umi aku.si puan umi plak dok tego si Incik bak.tp,no respon.geli at pom ade jugak kan.yealah,kalu nak di fikir kan,bile da usia meningkat nie sesetengah pasangan suda malu nak bermanja.tapi,bagi aku honestly lah kan aku cakap,itu amat romantik. tapi,best plak tgk dorg macam tue.bagi aku,tiap-tiap pasangan ade hak nak bermanja bila dah sah di ijab kabulkan.tapi,berchenta selepas kahwen kan lebih manis.apa yang dibuat,mesti sama-sama yang lakukan.susah senang bersama.majok pujuk pom sama-sama.cam tue baru chantekk.itukan kehidupan.
^.^

********************

pesan dr Incik bak kpd miszati :

kalu nak cari suami,pilih yang ada agama.esok2 nanti kalu pape,die boleh bimbing.tego apa yang patot.tapi,kne tgk jugak keturunan die macam mane.okay ke tak.then kena lah jugak pilih yang berduit.bukan pe,zaman skrg nie sume mende da berharga.xdelah nnt dOk makan pasir je.belajar dulu betol-betol.niat dlam hati.berdoa selalu bia dapat jodoh yang baek-baek.
InsyaAllah ^,~

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: