Monday, August 16, 2010

jodoh


jeng.! jeng.! jeng.!
hehehe.amacam lawa tak pic kat atas nie. cun kan. for sure ah kepada semua yang masih berada di alam bujang teringin nak ke jinjang pelamin kan. nak sehidup semati dengan pilihan pasangan masing-masing hingga hujung nyawa kan.? sape tak nak kan.? sudah pasti pasangan yang kita pilih tue yang ade chemistry dengan diri kita. orang kate ape-ape hal senang nak bertolak ansur. nak mintak tolong pom boleh. dan dan dannn jugakk yang paling penting si dia lah tempat tuk kita mengadu segala masalah yang kita hadapi.

tapi tuk aku, aku okay je kot. entah lah nak fikir pom kena fikir jugak walaupun hanya sekejap. sape lah nak hidup bujang sampai ke tua yea dok.? da tentu nya nak berteman. orang kate nanti da tua nanti ade jugak yang sudi teman kita. jaga kita bila susah terutama sekali mase kita sakit. mase tue tak dak sape dah aih yang nak jaga kita melainkan orang yang tersayang kan. kalau time kita senang ada tapi masa susah, si dia tak dak wat pe la nak wat jadi orang kesayangan kan.? jadi, sebelum membuat apa-apa pilihan ini elok lah buat solat sunat IstiQarah. mohon petunjuk. insyaAllah dapat. asalkan bersungguh-sungguh kan :)

aktiviti tugasan aku sebagai student berjalan dengan baek. Alhamdulillah. aku da berjaya sedikit demi sedikit nak biasekan diri buat report. bukan senang owh.! susah gak lah. nak kena explain satu per satu prosedure yang kita buat kat patient. dalam banyak-banyak patient, ada sorang patient yang da berjaya tarik perhatian aku. sweet couple lah orang kata. walaupun umur da senja tapi masih romantik. si suami sanggup jaga si isteri yang da dalam keadaan tenat. makan pakaian isteri die lah yang jaga. sihat ataupun tak semua tentang isteri, dialah yang jaga. kadang-kadang ada jugak lah aku terfikir, nanti bila aku tua, sakit, sape lah yang sudi nak jage kan. mase muda-muda nie memang lah semua sanggup. tapi bila da tiba masanya, kat situ lah baru taw langit tue tinggi atau rendah.

dalam membuat pilihan dalam bab jodoh memang harus hati-hati dalam pemilihan. kalau boleh cari lah yang boleh buat suami serta imam dalam sesebuah keluarga nanti. sebagai suami isteri, merekalah yang akan membentuk sesebuah keluarga itu bagaimanakah institusi keluarga tue nanti. tak salah kan kita mencari yang terbaik untuk mendapat yang terbaik. namun, yakinlah Allah SWT telah tetap kan yang sebaik-baik insan untuk kita sebagai peneman hidup kita. hanya perlu usaha dan ikhtiar saja. selamat mencuba kalian. :)

http://www.emocutez.com

p.s | once you get it please don't leave it. but appreciate it :)

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: