Friday, August 13, 2010

masih belum terlambat


masa tetap akan berlalu tanpa berhenti. walau macam mana pom keinginan yang meninggi ingin melakukannya tapi kita sebagai manusia tetap tidak mampu melawannya.itulah tanda kuasa Allah SWT kepada terhadap makhluk ciptaanNya.sebagai hamba, kita semua harus akur dengan tentuannya.Alhamdulillah bulan ramadhan suda empat hari menjelma. aku berjaya pada mulanya tapi tersungkur pada jalan seterusnya. sudah menjadi lumrah kehidupan, kaum hawa tak mampu melakukan ibadah puasa sepenuhnya untuk bulan Ramadhan melainkan yang sudah menapouse.tue memang lain cita lah. :)
tapi tak lama pon kan. nanti boleh terus berjuang jugak kan. hanya sekejap saja. selamat berjuang lah kepada para mujahid mahupun mujahidah dalam menunaikan ibadah di bulan yang mulia ini :) .

hari demi hari memang teramat banyak lah berita tentang buang bayi sana sini. macam satu fenomena lah pulak. nape lah jadi macam nie. heran memang tetap heran. nape lah nak buang kan bayi tue. dah la cute je mase pertama kali keluar dari perut si ibu. menangis buat pertama kali apabila dikejutkan untuk mengharungi titik perjalanan di dunia. sebak saja hati bila mereka dibuang begitu. mengandung selama sembilan bulan sepuluh hari, di bawanya perut yang besar kesana kesini , berat yang ditanggung memang susah lah nak cakap tapi last-last dibuang. Astghfirullah. ape nak jadik lah manusia sekarang. memang benar lah janji Allah SWT yang manusia akhir zaman akan kembali menjadi manusia di zaman arab jahilliah. nauzubillah.

sebagai manusia memang tak boleh lari dari melakukan kesilapan. namun, berpatah balik lah kita di jalan yang benar. mari sama-sama kita melakukan kebaikkan dan tinggalkan kemungkaran. nak tak.? InsyaAllah kita masih sempat bertaubat sebelum terlambat.

p.s | Janji Allah SWT terhadap makhluk ciptaannya adalah pasti.

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: