Sunday, March 13, 2011

cahaya itu yang aku mahu.thanks ayah gula.

Assalamualaikum

Dear diary :)


Alhamdulillah. weekend aku penuh dengan pelbagai aktiviti. segala perancangan di lakukan dengan baik-baik belaka. walaweyh.! family's holiday trip. oh yeahh.! big family actually. include pakcik dan makcik aku serta atok n nenek ku :) family gathering neh kire untuk gathering keluarga Hj Hassan. aku nak sangat moga-moga tradisi neh kekal hingga anak cucu aku nanti. bia dorang nanti kenal masing-masing sape antara mereka. boleyh kenal-kenal kan. yeah.! InsyaAllah. bile berjumpe ramai-ramai best kan. kan jumpe bile time rayer da susah da. ade yang balik, ade yang tak. so, time skol break neh lah mase tuk berkumpul kat mane-mane tempat percutian kan. dan hasilnya amat lah seronok :)

kalau di ikutkan plan yang dirancang oleh mak sedara aku, cik lie die suggest kami semua duk kat Brinchang, Cameron Highland. dan kebetulan kat sane ade banglow untuk staff TNB. act, suami die keje kat TNB. so, senang sket kami nak holiday kan :) Thanks cik lie for the great gathering ever. aku start tolak ke cameron tue kul 3 ptg kot. kuar dari wad psychiatric tue kul 12.30 tgh hari.ops.! aku da mintak kebenaran hokey ngam lecturer taw. perjalanan tak ade lah jaoh sangat tapi sebab jalan on the way tue yang cam ular kena palu, mak aih.! jaoh kot ase. dan naseb baik aku tak sempat muntah.hehe. loya aje :D


tibe jea kat banglow tue, sume geng family yang lain da sampai. aku kot yang lambat. hehe. ade yang dok bako bbQ, ade yang dok masak kat dapor. okay.! its memang happening. lame da kot tak cam ne. seyes.! aku suka moment nie. aku ape lagik, snap snap snap the picture lah. tapi tue lah, next time lah ak hupdate na. skrg mase nak hupdate belog ja. btw, Alhamdulillah. akhirnya aku dapat jugak segala jawapan yang aku duk tunggu lame dari ayah kesayangan ku. jodoh.? tak pe lah. mungkin tak de jodoh tuk mase nie kan. kenapa ayah aku buat cam tue memang bersebab. dan aku terima seadanya. mungkin ada yang terbaik untuk aku. papehal pom, slowly settle baek-baek. InsyaAllah. tak nak tikam lidah nanti.

terima kasih bak sebab sudi share masalah kakcik :)

next plan tuk family holiday maybe on this disember kat Langkawi. kate pak long aku ade LIMA kat sane. full name aku tak sure lah. but mase tue cam ade pertunjukkan dari geng-geng tentera la. cam jet perjuang ke hape ke. ops.! kalu silap maaf eh. pak long yang akan arrange sume. start from next month da kena collect duit tabung siap-siap neh.nanti pape hal senang.hehe. pak long aku tue pom duk keje kat kementerian pertahanan. bahagian ape aku lupe da. ooh yeah pak long.! make it jadi taw. nak shopping banyak-banyak neh kat langkawi nanti. wee :) tak sabar ase neh.

p.s | ayah gula dan mak gula akulah yang terbaik. tak salah dengar cakap dorang. mungkin ade hikmahnya :)

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: