Monday, March 28, 2011

untitle

Selamat malam wahai diariku :)

Alhamdulillah. dengan izin Maha Suci Allah, dapat lagi aku bernafas seperti sedia kala. namun, jauh di sudut hati aku banyak mende yang aku fikir. tiap detik nafas aku ini, aku yakin dugaan hidup sebagai hambaNya datang tanpa di jemput. Ya Allah, kuatkan lah hati ku inie.

Alhamdulillah. seetelah sekian lama ( ase-ase 5minggu suda ) aku dan teman kumpulan aku posting di wad psychiatric. ward lelaki dan ward wanita. banyak yang aku belajar semasa berada di sana. ayahanda kesayangan aku ada pesan kat aku mase aku duk ralit citer kat die pasal ward psychiatric nie.

" peganglah 2 perkara dalam hidup nie. Al-Quran Nur Karrim dan Hadith. kalau tak dak dua mende nie, hidup akan jadik kucar-kacir. hanya dua khazanah nie lah panduan kita semasa kita hidup. kalau tak de, hurm.! ada dugaan sket mudah sangat nak stress. padahal tak tahu ke semua tue dugaan mase kat dunia. Allah SWT pun ade gitaw kan, yang Dia takkan kasi dugaan kepada seseorang itu melebihi kemampuannya. tangani dengan bijak. "



tersentap aku sekejap. betol jugak ape yang ayahanda aku kasi taw nie. dan memang masuk akal. kalau kita betul-betul fahami apa maksud isi yang tersurat dan tersirat dalam Al-Quran tue, InsyaAllah hidup diberkati :)

sekarang, aku da start modul baru da. modul management a.k.a pengurusan. kalo bab modul nie, katanye si puan lecturer aku, kami nie umpama da melangkah 1 kaki ke alam pekerjaan kami. Alhamdulillah.moga-moga kami sekumpulan dapat hadapi dengan hati yang cekal.geng sume.! nanti kita wat yang terbaik hokey.? chaiyokk.. :D

p.s | sapa kita di muka bumi nie kan. hanya hamba yang hina kalau nak dibandingkan dengan kekuasaan Maha Suci Allah. bermaaf-maafan lah sesama insan. tak rugi pon.malah manisnya dalam persahabatan dapat kita rasa.biar lah orang wat jahat kat kita. jangan kita wat jahat kat orang. chill :D

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: