Tuesday, March 15, 2011

teman sejati

Selamat ketemu wahai diari ku :)

salah seorang kawan aku pernah kate kat aku, wat ape lah duk terhegeh-hegeh duk tolong orang yang tak pernah hargai kita. buat baik sangat. kalu di balas baik kira okay lah kan. dan banyak lagi yang aku dengar. feedback yang kadang kala menguriskan hati. tapi, nak buat macam mana. aku sayangkan persahabatan aku. aku tak kisah ape pom ape orang nak buat kat aku as long as aku still in friends relationship. aku amat amat dan amat sayangkan persahabatan. bukan jenis aku nak putuskan silaturahim. aku paling tak suka hilang kawan. bagi aku personally, hadirnya seseorang tue yang sedia nak kawan ngam aku ia umpama anugerah yang tak terhingga. nie lah anugerah Allah SWT bagi kat aku mase kat dunia. tue lah harta aku.



gadoh.? bertikam lidah.? tolak ansur.? biase lah tue. adat berkawan. hidup nie kite kena kongsi. semua nie hanya duniawi saja kan. tapi, kadang kala sedih jugak bila mana kebaikkan yang kita buat di sia-sia kan. malah di ambil kesempatan. kadang-kala mata ini berair jugak. tapi , sebaik mungkin aku sembunyi. aku tak mahu ade sebarang pergolakkan dalam hubungan ini. ada jugak sesetengah pihak bagitaw cam aku neh buat ape saja untuk kawan. sahabat, faham lah sedaya mungkin aku akan cuba bahagiakan seseorang yang bergelar sahabat aku. biar lah aku susah. biar lah aku tak ada apa pon. tak ape, Allah SWT kan ade. Dia sentiasa ade di sisi hambaNya. aku tak mengharap kan apa-apa pun balasan. cukup lah silaturrahim nie tetap terjalin meskipun jauh dari sudut mata.



sampai bila pon, baik buruk seseorang tue, dia tetap sahabat aku. sahabat aku mase aku sedey dan suka. tapi kan, aku kadang kala jea kan kongsi masalah aku dengan kamu. bukan ape, aku tak mahu dirimu terbeban dengan masalah yang aku hadapi. cukuplah hanya diri aku saja yang fahami. tapi, tak semua aku tak citer kan. ade jugak. tapi sesetengah saja. cukuplah bagiku untuk dirimu tahu. sahabat, rasailah, nikmatilah dan fahami lah yang sebenarnya nikmat punyai seorang teman yang bergelar sahabat memang tak terkira. aku tak pernah rasa satu kerugian kalau bilangan teman-teman ku bertambah.

p.s | terima kasih teramat sangat kerana sudi menjadi teman aku. hanya Allah SWT yang akan balas segalanya. hadirnya dirimu wahai teman telah menerangi taman di hati nie. :)

2 comments:

  1. sabarla mek ti.kdg2 kwn bukan time sng je,ssh pon kne ada gak.jgn pentingkan dr.hargai kita setiap apa yg kita lakukan..itula sahabat...:)

    ReplyDelete

Luahan kalian (: