Tuesday, March 23, 2010

kata hati


hurm.siap satu.satu ag yang dtg.haish.da naseb student cm nie.xpe2.jgn mengeluh.xbaek.Allah marah.senyum selalu.walaupun dalam mslh senyum tu harus.dugaan semua ini.xpa lah.saya okay saja.berfikiran positif sntiasa.siapkan sehabes mungkin.buat sebaeknya.marks kan itu.hehe.

setiap masa akan ada saja berlaku.baik atau buruk,itulah ujian.manusia pun pelbagai.tidak sma dengan kita.terimalah mereka sebaek mungkin.maafkan la kesilapan mereka.xde rugi pom.percayalah.nasihat pada dr sndri jugak.sejauh mane pom silap seseorang itu,kta tiada hak nak tntukan.tegur kesilapan seseorang itu langkah terbaek daripada mencerita kan keburukkan orang,hidup kne harus sentiasa beringt,mungkin skrg kta di atas.kdg2 di bawah pun sama.

hati ini kadang2 terdetik.knapa kta harus menetakkan sesuatu yang tidak sepatotnya.manusia.siapa yang tidak lari dari kesilapan.?biasalah itu.namun,kita hanya kerdil di muka bumi ini.bersama-samalah kta bermuhasabah diri.kita harus ingat,Rasullullah sering memaafkan umatnya.walau apa saja kesilapan umatnya.renung2 kan lah.diri ini tidak mampu meluahkan secara lisan.takut nanti ade yang terasa hati.

sama-sama lah kita bermuhasabah diri.berbuat terbaek.sama-sama bertegur kesilapan.andai kata saya jua melakukan kesilapan.tegur lah saya.tp,bia la dgn cara yang terbaek.bukan dengan cara yang boleh saya jauhi kalian semua.saya hanyalah insan biasa.ada perasaan.hati kecil ini amat mudah terasa.jaga lah ia seperti saya jaga kalian.

saya sayang kalian wahai teman (: