Wednesday, March 31, 2010

ujian


sering kali hidup ini di uji oleh Ilahi dengan pelbagai cara mengikut kemampuan hambaNya.SubhanaAllah.sejak dua menjak, hidup diri ini penuh dgn kesulitan.kejap atas.kejap bawah.dugaan dtg melanda bagaikan peluru berpandu yang kuar tnpa hnti.dr ini jatuh.jatuh..dan terus akan jatuh.namun,harus tempoh dengan tabah.jgn sesekali mengeluh.itu amalan tidak baek.

"Ya Allah,Engkau kuatkan lah diri ini.Kuatlah semangat.Pulihkan kembali"


Selama 20 thun hidup di muka bumi Allah SWt nie,pelbagai jenis manusia telah ku temui.ada yang snggup tikam kwn dr belakang. ad y sanggup berkorban demi kawan.ad yang hipokrit.itu semua suda biasa.lumrah kehidupan.namun, ku xmau tuk jadi begitu.mahu melakukan yang terbaek antara yang terbaek kepada teman sekeliling.Andai kata,diri ini penah membuatkan dr mu merasa tidak selesa samada sedar @ tidak,maaf ku pohon dr mu wahai teman.
hamba seorang yang lemah.

pesanan ringkas dr diri ini :

beringat2 lah dalam segala hal.mungkin kali ini kita berada di atas.suatu hari kita di bwh siapa y tahu.banyakkan bersabar dlm menempuh ujian yang di berikan.berfikiranlah positif selalu.banyakkan beristghifar.berzikirlah bila ada masa.InsyaAllah,hidup akan diberkati.

Wallahhualam (:

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: