Monday, April 12, 2010

cinta


chantek sungguh ciptaan Ilahi.semua makhluk dijadikkan amatlah sempurna.makin hari makin manusia berubah mengikut peredaran masa.mungkin mahu mengikut peredaran zaman.itu kan fesyen.namun,smpai bila kta mahu mengikut peredaran masa yang belom tentu akan menentukan nasib di akhirat kelak.samada di alam syurga Al-Firdaus mahupun di neraka jahanam.nauzubillah.berdoa la wahai teman.kecantikan seseorang itu terletak pada agamanya.tutur budi bicaranya.sopan santunnya.itu semua indah.

mengapa harus langgar peraturan yang telah ditetapkan oleh agama sendiri.?muhasabah diri setiap hari harus perlu.renung-renungkan lah adakah cukup segala amalan yang telah dikerjakan.?kita di bumi Allah ini adalah sementara saja.hati ini amat sedey sekali tak kala melihat kaum hawa di luar sana dgn cara hidup mereka.saya sedar,saya jua tidak sempurna.namun,tidak salah kan jika kita berusaha menjadi yang terbaek.jaga sembahyang.jaga aurat.aurat itu mahkota setiap kaum hawa.jaga la ia sebaek mungkin.kalu tidak,ia mungkin akan dirampas oleh insan yang rakus dgn kedurjanaan.itu penting.mahu tego,takut nnt ditariknya pula mulut sepanjang hasta.saya dapat tego dlm hati saja.maaf teman.saya tidak punya kekuatan.saya jua insan hina.

sama-sama kita duduk dan berfikir la sejenak.adakah selama ini cukup amalan hari-hari.mahu ceria dan teros senyom tidak susah.berdoa adalah jalan terbaek.jgn pula angkuh dgn Maha Pencipta, kelak bahaya nanti balasannya.

No comments:

Post a Comment

Luahan kalian (: